Spočítej si svoje BMI, ideální váhu, srovnej s ostatní populací - velmi pěkná stránka:
Kalkulátor (pozor na jednotky !!),


Celoživotně - díky genům a přirozené lenosti mám sklon k přibírání na váze. Při výšce 186 jsem měl během studia na VŠ kolem 85 kg - celkem OK. 20.8.1988 jsem se oženil - oblek jsem použil jen na svatbu - a pak jsem do něj nevlezl. Během vojenské služby od října 89 do června 90 jsem přibral asi na 95 a v následujících letech se váha vyšplhala až na 102, někdy i více.
Od září 2000 plavu 2xtýdně 3 km, ale váha po přechodném poklesu těsně pod 100 se vrátila zpět na 102 - po plavání je hlad!
Od podzimu 2001 trochu běhám s Dorotkou a pak i sám orientační běh, ale výkonnost a systematický trénink nic moc.
V roce 2002 jsem si všiml, jak kolega R.D. v očích hubne. Doporučil mi knížku a od 19.12.02 si v ní čtu. Podle rad se snažím i držet, ale nejde to zdaleka ve 100%. Přesto následující údaje překvapují i mě samotného:
Váha:	
datum	 kg
23.5.03;        92,3
16.5.03;        93
5.5.03;         93,3
30.4.2003	92,7
25.4.2003	93,2
14.4.2003	94
13.4.2003	94,5
31.3.2003	94,7
28.3.2003	94,4
24.3.2003	94,8
19.3.2003	95,5
17.3.2003	95,7
14.3.2003	95,3
13.3.2003	96,3
7.3.2003	96,6
3.3.2003	97,7
7.2.2003	97,6
5.2.2003	98
20.1.2003	98,3
17.1.2003	98,8
13.1.2003	99,5
10.1.2003	98,5
6.1.2003	99,7
30.12.2002	100,3
19.12.2002	 101,8 Jím tedy hubnu
3.12.2002	101,9
25.11.2002	101,3
4.10.2002	100,9
6.9.2002	101,3
2.9.2002	101,6
O jakou knížku šlo? Nakladatelství Pragma vydalo knihu Montignac Michel: Jím,tedy hubnu...A natrvalo. Principy v knize popisované jsou jednoduché: nejíst potraviny s vysokým glykemickým indexem. To jsou ty potraviny, které rychle v zažívacím traktu uvoňují glycidy a stimulují slinivku k vyšší produkci inzulinu, který pak energii tlačí do tukových zásob a stimuluje pocit hladu. Více např. na stránka o glykemickém indexu na STOB - stob obezitě nebo www.glykemicky-index.cz
Jak to dělám v praxi?
Nejím: brambory, rohlíky, chléb jen málo a to celozrný, koláčky, zákusečky, čokoládku, přestal jsem sladit čaj a kávu
Jím: sýry, salámy, šunku, sušené ovoce, maso, mléko, hrách, fazole, čočka, jogurty, tvaroh, zeleninu, trochu ovoce, mléko, bílou kávu
Jak jím: podle hladu - 3-4-5x denně, neomezuju se, hlad nemám
Co k tomu: PLAVU 2x týdně 3 km v čase kolem 52 minut Viz tady
       občas běhání, zvláště o víkendu Viz tady